Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Artikelen over tekstschrijven

Freddy zorgt voor je mailing

Waar komt eigenlijk de naam Mailchimp vandaan en waarom is het bedrijf - dat deze methode om nieuwsbrieven te versturen bedacht heeft - zo genoemd? Oorspronkelijk zou hij Chimpmail heten, maar die domeinnaam was al bezet. Nieuwsbrieven maken een belangrijk onderdeel uit van E-mailmarketing. Een van de manieren om nieuwsbrieven te maken en te versturen is Mailchimp. Een gratis programma ...

Lees meer >>

Op 5 augustus 2016

Tekstschrijver, houd je kop erbij. Manipulatieve koppen kunnen averechts werken!

Artikel, persbericht, brochure of webpagina klaar? Dan is het tijd voor de tekstschrijver om de tekst samen te vatten in een pakkende kop. Om lezers te informeren over de inhoud van het stuk én ze stimuleren om het te lezen. Maar recent onderzoek laat zien dat de kop ook daarna de lezer blijft beïnvloeden. Die ene zin boven het stuk kan bepalen wat er van het verhaal blijft hangen en ...

Lees meer >>

Op 13 februari 2015

Interviewen: schilderen met woorden

Ik houd van alle tekstgenres. Maar het meest ‘heb’ ik met interviews: mensen zelf aan het woord laten over waar ze mee bezig zijn en wat hen daarin drijft. Mijn interviews gaan vaak over mensen en hun werk. Wat ze doen en hoe ze in hun werk zitten. Zo kom ik allerlei werksituaties tegen die aan mij worden onthuld. Enorm bevredigend voor mijn nieuwsgierigheid! En heel uitdagend om ...

Lees meer >>

Op 5 januari 2015

Meer organisch bereik op Facebook: 5 tips

Organisch bereik loopt drastisch terug Eigenaren van Facebookpagina’s ervaren al enige maanden dat hun pagina’s minder bereik hebben dan voorheen. Facebook schroeft het organisch bereik terug, zodat je met een pagina van 1000 likes straks nog maar 10-20 mensen bereikt. Het goede nieuws is dat wanneer je relevante content plaatst die veel interactie oplevert, je ...

Lees meer >>

Op 21 oktober 2014

Hoe vaak stuur je een nieuwsbrief uit?

Ik hoor verschillende opvattingen over de regelmaat, waarmee een nieuwsbrief uitgestuurd zou moeten worden. Volgens mij is die regelmaat alleen te bepalen op persoonlijke basis en gebaseerd op gezond verstand.

Lees meer >>

Op 4 augustus 2014